lördag 17 januari 2009

Jag unnar ju dem detta, men...

Jag antar att ingen missat den här kampanjen. Det är byrån Cummins Nitro som står bakom, och kortfattat går det hela ut på att beställarna, turistbyrån i Queensland, utlyser en tjänst som innebär att en person ska chilla på en paradis-ö under ett halvår. Ligga vid poolkanten, beställa in paraplydrinkar, flörta med främlingar - ja, ni fattar. För detta utbetalas en lön på 150 000 dollar.

Briljant! Kampanjen i sin helhet kostar 1,7 miljoner dollar, och har redan fått massmedial uppmärksamhet som är värd betydligt större summor än så. Syftet med kampanjen är givetvis att väcka uppmärksamhet och intresse för semesterorten.

Jag får samma känsla som när jag hör en riktigt bra låttext. DET BORDE VARIT MIN IDÈ. Tänk stort - och sikta högt. Det borde vara devisen för många fler kampanjer.

Innan jag dör (jag valde mellan "dör" och "avslutar mitt yrkesliv", men död kändes mer realistiskt) ska jag stå bakom en idé som får över 2 minuter på CNN. Jag sa ju det: Tänk stort - sikta högt.

1 kommentar:

Big5 sa...

Hej Emmie. Jag tycker det är spännande med människor som siktar högt. Du verkar sikta riktigt högt (2 min. på CNN). Jag är producent och filmar mycket för Göteborg & Co där jag jobbar. Är du intresserad så hör av dig. //Janolof Fritze, Göteborg & Co Media Center. Bäst adress är: janolof@big5world.com