tisdag 6 januari 2009

Uppdrag n:o 2

Jag visste inte riktigt hur man skulle definiera det där med "första kärlek". Var det Cliff från dagis som jag brukade pussa på i dockrummet? Var det Tim som jag hade en sommarflört med som 14-åring? Robert som var första pojkvännen? Daniel som var första "riktiga" förhållandet?

Eftersom att jag saknar kontaktuppgifter till alla ovanstående (eller har förbud att träffa dem p.g.a. svartsjuka flickvänner, de har barn eller är tunnhåriga) så valde jag att ringa Mattias. Mattias är nog min första kärlek i den bemärkelsen att han var den första killen (en av två totalt, faktiskt) som jag varit riktigt head-over-heals-dödskär i. Han var helt med på noterna och bjöd hem mig på film och kaffe.

Och nu är jag nyss hemkommen från denna tillställning. Jag har haft en mycket trevlig kväll, men om jag är något steg närmre att hitta "den rätte", det betvivlar jag.

I morgon är det en ny dag, och ett nytt uppdrag.

Uppdrag singel - Uppdrag n:o 2:
"Svara på en kontaktannons"

Får nog sova lite på den. God natt, hörrni!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det här låter ju riktigt roligt faktiskt. Vårens följetång kanske? ;)
Kram

Anonym sa...

Här är det nog på sin plats att varna för "fula gubbar"....snyggSimon 25 år kan lika gärna vara ElakaBengt 43!!!
Så var riktigt KRITISK här!!!!

Ma