måndag 26 januari 2009

Shopping, Hot shots och kandidatur

Helgen har spenderats med Vickan och Juslin som var på besök här i Borås. Vi inledde lördagen med en gedigen extravagant shoppingrunda i Knalleland. Korten gick varma och påsarna som bars ut till bilen med jämna mellanrum var många. Men nu blir vi snygga i vår. Eller - vi har förutsättningarna klädmässigt, i alla fall.

På kvällen styrde vi steget mot Grand efter ett par timmars skönhetsvård och rosé. Vi dansade som galna och drack hot shots som att det inte fanns någon morgondag - och av vårt vågspel vid blackjack-bordet att döma verkar det som att vi verkligen var övertygade om att det var så. Att det inte skulle bli någon morgondag, alltså.

Vinst blev det och tre monsterburgare och en taxiresa senare somnade vi tryggt här ute i Hedared. Summa summaro: En riktigt lyckad, och städad, kväll.

I helgen har jag också slipat det sista på min kandidatur till MUF's distriktstyrelse, Halland då. Nu är den inskickad och jag känner mig ganska nöjd. Jag räknar inte alls med att bli nominerad och vald med tanke på att jag inte varit engagerad i MUF tidigare, men skulle jag bli det är jag övertygad om att jag skulle lära mig en massa och dessutom bidra med lite nya perspektiv. Håll tummarna för mig så informerar jag er om utgången efter helgens stämma.

Men herregud. Nu har jag skrivit en "dear diary"-inlägg. Förlåt mig.

Inga kommentarer: