fredag 16 januari 2009

Många drabbas av Kanal Lokals konkurs

Idag meddelade Resumé att Kanal Lokal går i konkurs. "Vi blev ett offer för finanskrisen", säger Anders Lundmark på Kanal Lokal. Synd, men inte särskilt oväntat om man får tro de som säger sig veta.

Min vän Alis ska liksom mig göra praktik under denna termin. Han har sagt upp sin lägenhet i Halmstad, skaffat en ny i Göteborg och vaknade idag för att förbereda det sista inför sin praktik som skulle börjat på Måndag - på Kanal Lokal. I eftermiddags fick han samtalet om att han inte längre kommer att ha en praktikplats att gå till.

Nu står han med en lägenhet i Göteborg och utan praktik för våren. Ingen praktik - inget CSN. I en stad 20 mil från Halmstad och nästan 40 mil från hans ursprungliga hem i Ystad. Inget vidare öde.

Så till alla produktionsbolag eller reklamfilmsmakare där ute: Ta chansen att hooka upp med Alis! Jag har aldrig jobbat med honom, men det jag sett av hans produktioner har sett väldigt bra ut. Dessutom går jag gärna i god för att han är en fantastiskt bra kille med sunda värderingar och enorma sociala skills. En tillgång för byråer med självaktning, helt enkelt.

Har ni möjlighet att ta emot en praktikant med start omgående och fram tills maj-juni någongång, maila mig: emmie_karlsson(snabel-a)hotmail.com

Inga kommentarer: