måndag 19 januari 2009

Jag ska bara torka bort dreglet...

Crispin Porter + Bogusky har fått utnämningen "Årets reklambyrå" i ett antal medier - och förväntas få fler. Trots finanskrisen har de ökat omsättningen med 15 %, något jag tror många byråer blir gröna av avund för när de får höra. Byrån ligger i USA och har storkunder som Microsoft och Burger King. Vilken grej! Jag får torka bort dregel i mungipan när jag läser om det. Det här är en byrå jag vill jobba på

Kan det vara så att Sverige inte räcker till om man vill bli riktigt, riktigt bra? Eller är det bara så att Sverige inte är lika bra på att uppmärksamma andra länder om vad vi sysslar med? Hur lång är egentligen vägen fram till att bli "Årets Reklambyrå"? För som jag förstått det var detta en internationell utmärkelse, som i "Världen bästa reklambyrå 2008". 

Som svensk är det så svårt att få grepp om Sveriges betydelse. Och om vårt land nu är för litet, måste vi då flytta till USA för att lyckas med over-the-top shit? 

Och angående byrån ovanför, tror ni det räcker att skicka ett mail? "Hello, maj najm is Emmie and aj want to work with jo. Ajm good at coming up with ideas and organajs". Nä. Tror nog inte det va. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så för att dom är årets byrå vill du jobba där? Ursäkta men du låter lite naiv. Vad är det som får dig att tro att du kommer att stå ut bland tusentals anställda?

Emmie sa...

Ja, man skulle kanske kunna tycka. Att jag verkar naiv. Och så kan man tolka det som ironisk också, ta det med en nypa salt. Det väljer man ju helst som man vill.

Lite lästips till "Anonym":
http://emeliejohannamaria.blogspot.com/2009/01/jante-eller-hjlte.html