fredag 5 september 2008

Saker jag önskar vore annorlunda

Just nu är mitt liv väldigt bra. Det kan jag se på följande lista över saker som borde vara annorlunda:
  • Jag önskar att jag hade haft en snygg halsduk
  • Istället för att ligga i sängen och blogga önskar jag att jag suttit upp på kontoret och jobbat
  • Det vore bra om min juridiktenta skrev sig självt
  • Det vore ännu bättre om jag vaknat i morse och upptäckt att min hjärna utrustats med alla de kunskaper i empiriska teorier och annan skit som jag behöver
  • Om diskbänken och spisen var placerade precis jämte sängen hade jag inte behövt resa mig för att steka en kycklingkorv och koka pasta
  • Om Svante inte lämnat ett paket chokladdigistive här hade de aldrig ha behövt bli uppätna
  • Om jag vetat om att Idol började i onsdags hade jag inte behövt missa första avsnittet
  • De dagar jag är hemma och är sjuk borde någon jävel se till att det visas vettiga program på tv

Det är inte lätt att leva mitt liv, det ska ju ingen påstå.

Inga kommentarer: