tisdag 2 september 2008

Förhållningsregler: Städad lägenhet

Nu är min lägenhet städad. Vi snackar putsade fönster och hela köret. Jag ska alldeles strax gå och köpa cigaretter, men innan dess; Förhållningsregler för den nystädade lägenheten.

Till Svante

1. Hur man lämnar större delen av sin garderob hemma hos någon:
Rätt sätt: Be om en hylla eller låda i garderoben.
Fel sätt: Lägg dem i en stor hög nedanför sängen.

2. Det är roligt att du har ett intresse för konstiga saker så som gitarrer, hattar och ansiksfärg:
Rätt sätt: Lägg sakerna i en väska, i en låda, på en hylla eller ta hem.
Fel sätt: Strö ut sakerna i soffan, på bordet eller på golvet.

3. Mjölk är viktigt och nyttigt, men eftersom jag är mjölkallergiker:
Rätt sätt: Ställ in mjölken i kylskåpet direkt, töm och släng kartongen när datumet gått ut.
Fel sätt: Låt mjölken stå framme på bordet en halvtimme, ställ i kylskåpet och låt stå en månad.

4. Jag älskar när du lagar mat till mig:
Rätt sätt: Laga mat, bjuda på mat, avsluta med att diska.
Fel sätt: Laga mat, bjud på mat, låt allt stå framme medan du lägger dig för att sova.

5. För smutsiga kläder gäller följande:
Rätt sätt: Lägg dem i tvättkorgen, jag är visserligen inte din mamma, men det KAN hända att de är tvättade nästa gång du kommer.
Fel sätt: Lägg dem på golvet tillsammans med resten av dina rena, osorterade kläder.

Förlåt på förhand.

Inga kommentarer: