måndag 15 september 2008

Allt känns väldigt oklart

Jodå. Jag kom iväg på min föreläsning och var dessutom väldigt taggad för den. Det höll i sig i ungefär fem minuter, tills vi insåg att meningen var att vi skulle sitta i små grupper och diskutera olika frågeställningar ur en av böckerna till denna kursen. Till saken hör att ingen av oss som var i min grupp hade läst boken. Eller hade den ens i sin ägo.

Det var inte mycket annat att göra än att ta sig hem igen. Nu sitter jag återigen här hemma i min stökiga lägenhet och funderar på om jag ska ta tag i städningen eller plugget. Jag kom igång bra igår och känner mig ganska pepp på att fortsätta läsa. Men å andra sidan så kommer lägenheten bara bli äckligare och äckligare om jag inte gör en kraftansträngning nu.

Från en oklarhet till en annan. På fredag ska jag på en intervju till en praktikplats, i Borås. Idag fick jag svar från ytterligare en byrå jag sökt praktik på, i Göteborg. Jag hoppas få svar från den jag sökt i Stockholm nu i veckan också. Men nu till frågan. Om jag skulle få en av platserna innan jag fått svar från de andra, kan jag be dem vänta då? Eller ska jag ta första bästa (jag har givetvis gjort ett mycket selektivt urval redan vid ansökningsprocessen och endast sökt dem jag verkligen vill ha) och tacka nej till dem jag eventuellt får efteråt? Hur funkar det här egentligen? Jag har sökt totalt sju praktikplatser, och graderat dem på en önskelista. De jag nu ska på intervju till är de som ligger på andra- och tredjeplats. Kvar återstår alltså förstaplatsen som jag inte fått svar från alls. Resterande känns inte lika viktiga att "vänta in".

Tips i frågan, tack.

Inga kommentarer: