onsdag 4 februari 2009

Jag gillar det inte

Jag tror inte att jag är lämpad att vara sjuk. Faktiskt inte. När jag är hemma mitt på dagen känner jag mig oanvändbar. Jag känner mig som en sån där rökande morsa som sitter halva dagarna i morgonrock och som inte gör någon nytta alls. Dagtid ska man jobba, punkt slut.

Morgonen har spenderats till att leta läkare. Jag inledde med att ringa till vårdcentralen, men de hade givetvis inte någon tid. Nu har jag istället hittat en privatpraktik som verkar bra, men dit måste jag ringa efter lunch. Så nu ligger jag här i sängen med min krampande mage och försöker dricka kaffe (jag inser att just kaffet och den onda magen inte går särskilt bra ihop, men jag dricker bara lite kaffe idag).

Jag hatar att jag inte kan vara på plats på praktiken, det är både pinsamt och tråkigt att inte vara på plats där. Jag är borta en del redan som det är, men mina möten i Halmstad och så. Det är en jättesvår avvägning, det där med balansen mellan praktiken och Kåren. Jag vill ju givetvis vara på praktiken och lära mig så mycket som möjligt mest hela tiden. Samtidigt har jag åttaganden och uppdrag i Halmstad som jag inte vill eller kan släppa. Jag brinner för Kåren som om det vore min egen verksamhet (vilket det ju är på sätt och vis i och med att jag betalar medlemsavgift), och jag vet att det jag gör där verkligen kommer till användning och uppskattats. Och lika mycket som jag lär mig om reklam på praktiken, lär jag mig om mig själv, om verksamhetsstyrning och organisatoriska frågor på Kåren.

Fast det är ju inte så att jag måste välja. Det finns inte ens ett val. Jag gör praktik OCH jag går på möten i Halmstad. Själva arbetet med Kåren gör jag på kvällarna, på samma sätt som jag är på praktiken på dagarna.

Nu ska jag se om jag kan hitta någon bra sida på internet med tips på vad man kan äta och dricka för att minimera magsmärtor. Någon som vet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Filmjölk är ju en gammal huskur, det funkar säkert galant, dvs. ifall man inte är laktosintolerant :P