måndag 2 februari 2009

Fashion

Jag har aldrig varit modeintresserad. När mina tjejkompisar snackat läppglans har jag snackat hästar. När de köpt skor har jag köpt ridbyxor.

Men det har hänt något. Sen ett år tillbaka eller något i den stilen har jag plötsligt upptäckt att jag kan finna det intressant att prata om tjejiga saker. Som läppglans (eller nä. Nu ljuger jag nog, men å andra sidan tror jag faktiskt inte att någon tycker att just läppglans är intressant att diskutera). Och jag har kjol. Ganska ofta, till och med. Trots att jag alltid varit en jeanstjej.

Och idag nådde jag kulmen av detta fenomen. Jag var på "Moderådets trendseminarium". Det var ju givetvis inte så att detta var något jag anmält mig till eller så, men en av killarna på jobbet som hade gjort det (anmält sig, alltså) fick förhinder. Så de skickade praktikanten.

Under tre timmar satt jag och lyssnade på analyser av kommande trender, minglade med designers och åt cupcakes i pausen. Och det var roligt. Jag kom till och med på mig själv med att sitta och le åt resonemang om material, sömmar och olika fall och skär. Fortsätter vi i den här takten dröjer det inte länge innan jag börjar sy mina egna kläder.

Inga kommentarer: