tisdag 10 februari 2009

Fram och tillbaka

Om en timme ska jag avsluta för dagen för att packa in mig själv i bilen och åka till Halmstad för kårstyrelsemöte. Efter ett par timmars möte ska jag hoppa in i bilen igen och åka tillbaka till Borås. Jag har lärt mig vissa metoder för hur man maximerar trivseln i bilen under dessa allt mer återkommande bilfärder i mitt liv. 

1. Skruva upp stereon 
2. Ta av jackan
3. Kom in i ett skönt flow genom att trumma på ratten
4. Sjung. Sjung högt - sjung falskt. 
5. Kom på och memorera bil-koregrafier (om samma låt kommer igen - uppträd för dina medtrafikanter på vägen)
6. Rökpaus (nu är vi i Varberg ungefär)
7. Börja om från början

Ett annat hett tips för er som liksom mig inte har fungerande spolarvätskesprutare (vad heter det?). Åk upp bakom bilen framför, och underhåll dig själv med att skrika (likt fotbollsintresserade när det blir mål) varje gång bilen framför sprutar spolarvätska - då kommer det alltid lite stänk på din ruta också. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Men herregud spolvätskegrejen måste lagas.......!!!!Hög prioriete!!!!

Gissa vem