söndag 21 december 2008

Svart på vitt - Jag är en nörd

Ni vet när man gick i högstadiet? När man delade in personer i "töntar" och "coolingar"?

Jag har alltid haft någon slags föreställning om att jag varit en av de coola. Jag har omvärderat det där lite grann nu, enligt följande lista:

Saker som pekar på att jag är en tönt:
- När jag var liten satte jag in en annons i "Min häst" och sökte en "låtsastvilling"
- I sjuan förklarade jag för alla jag kände att jag "inte hade tid med killar" för att "jag håller på med hästar"
- I åttan började jag röka för att killen jag var kär i gjorde det
- Jag ljög om att ha blivit av med oskulden flera år innan jag faktiskt blivit det
- Jag har alltid attraherats av kalendrar, post-it-lappar och gem
- Jag är löjligt förtjust i lekar. Alla typer av lekar (vi snackar "herren på täppan" om du så vill)
- Jag kan ibland låtsas att jag är någon typ av rockbrud eller liknande för att det verkar tufft
- I många år har jag förnekat att jag gillar powerballader. Och Aqua. Och annat trams.
- Jag gör rebusar
- Jag ägnar hela dagarna åt barnsliga stölder av andra människors uppmärksamhet

Saker som pekar på att jag är cool:
- Jag gör oftast det som faller mig in för stunden
- Jag vågar vara töntig
- Jag kan driva med mig själv

Ni ser. En tönt, ända in i benmärgen. Det gillar ni.

Inga kommentarer: