onsdag 24 december 2008

Julaftonsmorgon hos familjen Karlsson

Skinkmackor med äcklig senap. Mamma har gjort risgrynsgröt, "som inte blev riktigt som hon tänkt sig" . Dricka till frukosten blir julmust - "en dag om året går det väl bra med kolsyrat till frukost" (Mamma: Denna dagen och alla bakfylledagar då cola är min huvudsakliga kost fram tills kvällssnåret någon gång).

Sen uppstår lätt panik. Claes åker till sin mamma i Alingsås, och kvar är jag och mamma - och båda ska duscha. Hur var det nu man satte på extra varmvatten på den här pannan? Och vem ska gå ut med Mozart? Ska du verkligen röka nu, Emelie? Jag stänger av kaffet nu. Strykjärnet funkar inte, så du får välja kläder som inte behöver strykas. Men vänta, har inte du satt på extra vatten någon gång förut? Fast nu har vi ju redan duschat, iofs. Men, skulle du ha mer kaffe? Skynda dig nu!

Jag tror att jag ska göra något annat än att blogga nu. Kanske visa mamma hur man sätter i sladden till strykjärnet, till exempel.

Inga kommentarer: