måndag 28 juli 2008

Sergeant Me So Horny

Om ungefär en månad gör Sergeant Me So Horny ett sista framträdande. Efter tio dagar i balklänning ska overallen på under det kritiska momentet som "avtäckningen" utgör. Kritiskt är det för att vi ska stå uppe i ett torn som ett gäng ännu-ej-byggstudenter ska bygga.

Jag förstår att det bara låter som en massa blaha-nonsens för de flesta. Och ja, det är precis vad det är. Fast viktigt nonsens. Vi är fem stycken som utgör styrelsen för den Nollning som Halmstad Studentkår anordnar. "Under" oss har vi cirka åttio personer som är ansvariga för varje programs unika Nollning. "Under" dem finns ytterligare 200 - 300 funktionärer. Alla med så långt? Bra, då utvecklar vi det lite.

Vi i styrelsen kallas för "Överstab" vilket ju indikerar att vi är "över" de där andra som jag nyss nämnde. Under Nollningen är det här med rang och så väldigt viktigt och alla "nollor" hälsar på olika sätt beroende på vilken "grad" man har. Lite som i det militära, tror jag (fast vad vet jag om det? Jag har aldrig gjort lumpen och det man fått höra är ju det killar berättar när de vill vara macho). Fast allt är väldigt lekfullt, förstås, det är inte så att någon på fullaste allvar ser oss som några coolingar bara för att vi sitter i Nollningsstyrelsen.

Hur som helst. Under hela Nollningen ska våran programtillhörighet vara hemlig då vi i överstaben "tillhör alla". Alla program har olika färger och då, sista dagen på Nollningen när vi står upp i det där tidigare nämnda tornet, ska vi "avslöja" vår färg. Tanken är att alla då ska jubla och skrika sig hesa och att vi ska få känna oss som rockstars. Jag är dock tveksam och ser en rad problem med hela arrangemanget:

1. Vi har balklänningar på oss. Och ska klättra i stege.
2. Vi har balklänningar på oss. Och ska inför tusen personer gå från balklänning till overall.
3. Vi ska byta om flera meter upp i luften i ett torn.
4. Personer som inte ens har påbörjat sin byggutbildning än ska bygga tornet.
5. Efter att vi mottagit applåder och skrik ska vi ta oss ner från tornet igen.
6. Jag har världens höjdskräck.
7. Min dubbelhaka blir extra tydlig sett underifrån.
8. Vi kanske blir utbuade.

Men i övrigt tror jag att det kommer gå bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara rätta dig här. 4 av oss har balklännig på sig. Själv har jag det betydligt smidigare i min kostym.

Anonym sa...

Kommer väl bli som förra året... En tar på sig overallen, de andra står och håller i den ;)

Anonym sa...

Kan man inte ha overallen nedcabbad under och så drar andreas bara klänningarna över huvet på oss och vi cabbar upp? se så bright hon är den där säk-chefen :D Tur att vi inte har allvarligare saker att oroa oss för

Anonym sa...

Tycker detta låter som en smart idé :D