onsdag 16 juli 2008

Hur man inte väcker någon

Jag och Svante kom hem hit till mig, käkade pizza och sen tog jag en cigg. När detta var avklarat och jag skulle säga något till Svante sov han redan. Sin dagliga efter-jobbet-powernap. Jag har aldrig haft förståelse för människor som på rutin sover mitt på dagen. Vad är grejen med det?!

Om jag försöker sova på dagen går det inte. Det är fysiskt omöjligt. På dagen ska man vara aktiv, arbeta och få saker gjorda. Har man inte jobb att göra på kvällen kan man göra något annat. Som att diska eller någon annan skit. MEN INTE SOVA. Skulle jag lyckats somna på dagen så dreglar jag floder. Så att det går att vrida ur kudden efteråt. Varför blir det så?

Hur som helst. Det här vaknar Svante inte av:
  • Av att någon (jag) suckar högt och tydligt i örat på honom
  • Av att man talar om med hög och klar röst att man ska gå och hyra film
  • Av att man slår igen dörren på väg ut ur lägenheten (när man går ut för att hyra ovan nämnda film)
  • Av att man halvskriker i örat att det blev en romantisk komedi
  • Av att man skriker högt att Elfsborg (vilket för övrigt är "hans" lag) har invaderat stan
  • Av att man petar på honom lite löst
  • Av att man petar på honom lite hårdare
  • Av att man drar i hans armar

Fler förslag? ... Någon?

Inga kommentarer: