onsdag 16 juli 2008

Mitt andra hem

Sommar på kontoret. Jag har suttit och knappat på datorn i flera timmar, svarat på mail, ringt samtal, bråkat med skrivaren. Och under dessa timmar har jag utsatts för noll kontakt med andra människor.

Allt är tyst. Det finns inget kaffe färdigt. Datorerna är avstängda. Persiennerna neddragna. Alla är på semester. Sommaren på Kåren är långsam, tyst. Vi som sitter uppe i denna delen av byggnaden är de som inte jobbar på riktigt. Vi är ideellt engagerade studenter som viger all vår fritid åt Kårens verksamhet. De som sitter där nere jobbar på riktigt. Men de verkar ha semester hela bunten, för jag har inte sett till någon idag.

MEN. Jag har fått gjort i princip allt på min att-göra-lista. Inklusive några samtal som var väldigt givande men inte planerade. En bra dag på "jobbet" (Ja, men. Jag kan inte säga "nu ska jag gå och ägna åtta timmar åt mitt ideella engagmang" hela tiden. Jag kallar det jobb. Punkt slut).

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Och var är Mudcaken?