måndag 28 juli 2008

100 - HUNDRA

Detta är mitt hundrade inlägg. Inte helt dåligt på en månad eller så.

Hur som helst. I fredags var jag och Svante uppe tidigt och åkte till Östra Stranden och käkade frulle och spanade in den publik som lockas av stranden vid åtta-snåret. Det visade sig vara pensionärer och hundmänniskor. Massor av tanter med gångstavar och sådär.

Efter frukosten åkte vi ut till golfbanan och "slog en hink". Eller ah, Svante gjorde ju riktiga svingar och sånt, jag såg mest mongolid ut tror jag. Lite som man kan tänka sig att en fågel hade sett ut utan vingar ungefär. Men det var riktigt kul!

Därefter käkade vi lunch i stan med Svantes syster och hennes mjölkbonde som var på besök i stan (och den här lilla lunchen kände jag på något sätt var ett steg från "Jag har en pojkvän som heter Svante" till "Ja, jag och Svante har också funderat på..." Ni vet - när man inte bara är ihop utan man är ett par).

Dagen bjöd också på äventyrsgolf ute i Tylösand och senare ett glas vin på kvällen. Man skulle kunna säga att jag och Svante hade en heldag, helt enkelt. Och med tanke på att denna dag ägde rum för en hel helg sen och han fortfarande inte gjort slut (trots att jag gått osminkad större delen av helgen) så tänker jag utgå ifrån att han också tyckte att det var en bra dag.

Inga kommentarer: