fredag 8 augusti 2008

Jag vägrar leva med problemet

Ni vet sådana där stackare som har ngt handikapp av något slag? Kanske en extra stortå eller bara en hand. Ofta hör man i intevjuver eller liknande att de "lärt sig leva med det" eller att "äh, jag är så van nu", "jag känner inte till något annat". Fint för dem.

Men jag VÄGRAR. Jag pratar nu förstås om mitt nyuppkomna handikapp. Finnarna. De är verkligen ett problem. De har varit här i två veckor. Minst. Och de visar inga tecken på att vilja försvinna. Som objudna (eller bjudna också för den delen) gäster som inte riktigt fattar vinken när man ber dem gå. Jag är redo att fightas. Jag är redo att slå mig blodig om det behövs. Jag tänker inte "vänja mig" eller "lära mig leva med det". Jag ska prova varenda liten metod som finnas att googla fram.

Inga kommentarer: