onsdag 13 augusti 2008

Avundsjuka

På jobbet finns en tjej som heter Sandra. Sandra har en filofax Domino i A5. Denna filofax drog hon fram en gång i våras när vi var på MAX och käkade, och jag satt och lyste grön av avund, men försökte givetvis dölja detta genom att låtsas vara oerhört intresserad av min dippsås.

Det fina med filofaxer är att man liksom kan anpassa innehållet efter sig själv. Vill man ha veckouppslag går det att ordna, vill man ha plastfickor för visitkort finns det, vill man att varje uppslag ska vara en dag fixar man det lätt.

Efter den där kvällen på MAX då Sandra drog fram sin filofax drömde jag om den. Jag drömde att jag smet in på kårexpeditionen på kvällen efter att Sandra slutat för dagen och stal den där filofaxen. Sen satt jag hemma och hånskrattade elakt samtidigt som jag fyllde min nya filofax med gem, post-it-lappar och små anteckningar i marginalen. Detta hade ju naturligtvis aldrig kunnat hända i verkligheten, för en person med den goda smaken att skaffa en Filofax Domino A5 skulle aldrig lämna den obevakad.

Detta är en perfekt present för den som skulle vilja belöna mig för något. Eller som födelsedagspresent. Eller julklapp. Eller som "sista-året-till-kandidat-examens-i-förväg-present". Jag har hört att den finns i rosa också.

Inga kommentarer: