torsdag 7 augusti 2008

Där brukade man hänga folk

Jag och Svante har varit ute och gått en promenad. Upp till Galgberget, dit tydligen alla brukar gå när det ska promenera/jogga/springa. Jag är ju inte så bevandrad i motionsvärlden, men jag brukar trots allt inte vilja känna mig dum och nickar därför instämmande när alla pratar om de fina motionslingorna uppe på Galgberget. Nu vet jag iaf hur det ser ut och det var faktiskt väldigt fint.

Vi såg ändå till Båstad där uppe ifrån, och det var bokskog och ridstigar och en djurkyrkogård (där jag spenderade en stund med att skutta runt och läsa på gravstenar. När jag såg en grav där någon lagt en tuggleksak höll jag nästan på att börja gråta). Hur som helst. Uppe på galgberget brukade man hänga personer förr i tiden. I alla fall är det vad jag tror. Annars skulle det ju inte heta så.

Inga kommentarer: