onsdag 13 augusti 2008

Ett jävla sätt

Här sitter jag på kontoret, cirka en timma för tidigt. Jag ska hålla i ett litet möte vid sextiden och tänkte vara här i god tid för att planera, men nu när jag väl satte mig insåg jag precis att jag inte har något att planera. Vilket ger mig en massa tid till annat.

Så nu surfar jag runt lite, ringer lite samtal. På tal om att ringa samtal. Mitt batteri på telefonen har varit väldigt svajjigt det sista. För en vecka sen eller så kikade jag in i affären där jag köpte telefonen och fick då veta att jag skulle ladda ner ny mjukvara till telefonen. Det skulle vara busenkelt och dessutom skulle det stå preciiiis hur man gör på hemsidan.

Sagt och gjort. Idag hade jag en stund över på morgonen och började lägga över allt på minneskortet (för det var tydligen viktigt) och kopplade sedan in sladden, loggade in på sidan och började tanka ner mjukvara. Inga problem! Jag kände att jag bemästrade situationen.

MEN. Sen hände det. Telefonen frågade om jag ville radera all mjukvara och jag sa "ja" utan att egentligen tänka över det. Sen blev det svart. Inget funkade. Jag ringde till Sony ericssons kundtjänst och då visade det sig att jag skulle ta ut minneskortet + simkortet innan jag raderade allt.

Resultatet av mitt misstag blev alltså:
- Ett trasigt minneskort
- En telefon utan mjukvara
- Ett inaktiverat minneskort

Tuff break. Men ingen fara. Jag har ordnat det mesta nu. Det bästa som kan hända är att installationen är klar när jag kommer hem och att allt är återställt. Det värsta som kan hända är att jag måste beställa nytt simkort, har blivit av med alla nummer på telefonen och att jag måste lämna in telefonen. Som tur är har jag ett meningsfullt liv oavsett hur det blir.

Inga kommentarer: