lördag 13 februari 2010

Sundheten själv

Idag har jag varit riktigt nyttig och hurtig! Dagen inleddes med en promenad i kylan, därefter en frukost bestående av fruktmoothie och knäckebröd. Efter ett par timmars fixande med disk och lite mailkoll och sådär var det dags igen. Kickboxning och yoga i en timma, och efter en snabb dusch intog jag lunch bestående av en kycklingfilé och blomkål + broccoli.

Nu sitter jag i soffan helt utslagen och förbannar de val jag gjort i livet som gjort att jag i kväll ska ha "jour" och springa runt och se efter fulla människor iklädda overall. Kåren arrangerar nämligen "Hjärtslaget" denna helg, en gigantisk studentfest för studenter från alla städer i landet. Jag älskar mitt jobb nästan jämt, men när det handlar om sådana här studentikosa happenings som jag inte förstår mig på så önskar jag att jag hade ett jobb med ständig dresscode och jobbförbud på helger.

Nä, dags att sluta gnälla och lyfta min (snart) vältränade rumpa från soffan. Snabbt kaffeintag och därefter jobbet!

Inga kommentarer: