måndag 1 februari 2010

"Och som tack för att du varit så duktig så behöver du inte betala idag"

Kommer ni ihåg när man var liten och var duktig hos tandläkaren (eller var det något alla fick, oavsett om man varit duktig eller inte?) så fick man en liten plastleksak eller liknande?

Om en halvtimme ska jag slå mig ner i tandläkarstolen för att få tandköttet bedövat, en tand genomborrad och sen lagad. Och jag är verkligen en tandläkares dröm - gapar jättestort, tackar efteråt (trots att det är HAN som borde be om ursäkt för vad han utsatt mig för) och ser till att skölja munnen med fluor innan så att jag inte luktar gammal strumpa i munnen när han ska böja sig över mig och är allmänt stilla och lugn i stolen. Inget skrik, inga tårar, inget sprattlande.

Om någon borde få en belöning för gott uppträdande så är det jag.

Inga kommentarer: