torsdag 4 februari 2010

Den slingriga stigen som kallas karriär

Hade du frågat mig för ett år sen hade jag haft en solklart svar:

"När jag blir stor ska jag äga och driva den mest framgångsrika PR-byrån i Sverige"

Frågar du mig nu får du till svar: Jag har ingen aning.

Mitt uppdrag som styrelseordförande på heltid har på bara åtta månader helt rubbat min balans. Jag älskar att jobba och har fortfarande höga mål och ambitioner. Jag vet bara inte vad målet är längre. Och utan mål - ingen strategi.

Vissa dagar kan jag vilja starta ett hunddagis, andra dagar vill jag bli statsminister, dagen efter det ska jag bli journalist och sen tillbaka till PR. Jag ska ägna hela februari till att ta mig samman. Den första mars presenterar jag ett mål, en strategi och en handlingsplan här på bloggen.

1 kommentar:

Kajsa C sa...

Ser sjukt mycket fram emot detta!