torsdag 11 februari 2010

Jag och min mage

Jag är sjuk hemma för andra dagen i rad. För jag vet inte vilket gång i ordningen för min mage (men mamma, jag är på bättringsvägen så det finns ingen anledning till "du stressar väl inte för mycket"-samtal).

Jag lider av en tarmsjukdom (låter inte så sexigt, jag vet) och oftast har jag magen under kontroll. Men så fort jag slarvar med maten, dricker vin, stressar lite, får i mig för mycket kaffe eller på något annat sätt lever på ett "slarvigt" sätt så straffar tarmarna mig. Då kommer kramperna och illamåendet, som kan hålla i sig i ett par dagar med jämna intervaller.

Och den här sjukdomen är kronisk och utan botemedel.

Det här rimmar väldigt illa med mina "stressad-på-stan-med-Seven-Eleven-kaffe-och-handsfree-där-man-talar-högt-med-oduglig-assistent-och-stilettklackar-dröm".

Någon som har en bra plan B? Eller ett bra tarmtips?

Inga kommentarer: