torsdag 18 mars 2010

Viktiga samtal 08:09 på morgonen

Jag sitter vid köksbordet och njuter av mitt kaffe efter frukosten. Telefonen ringer, displayen visar "mamma mob". Klockan är 08:09 på morgonen och enligt alla telefonhyfsregler så ringer man INTE för att småprata. Något skärrad svarar jag, tankarna hinner rusa genom huvudet, är det någon som dött, har Mozart svalt en giftig svamp, är de på väg för att hälsa på?

Nej. Mamma ville bara prata bajs.

Mamma: Jag tänkte bara höra om du och Johan var ute med Mozart utanför oss när ni kom hem frånBranäs?
Jag: Nej, vi var uppe på Ymer och gick (elljusspår typ en mil bort)
Mamma: Jaha, så han bajsade inte vid min bil då?
Jag: Nej?
Mamma: Nähä. För det ligger hundbajs jämte min bil och de har skrivit i tidningarna nu om människor som inte plockar upp efter sina hundar...
Jag: Öh ???
Mamma: ... och då tänkte jag att jag skulle plocka upp det här om det nu var så att det var du och Johan. Men då är det inte ni som lämnat det här då?
Jag: Nej.
Mamma: Okey. Då var det inget annat. Ha en bra dag på jobbet!

Okey. Finn fem fel.
1. Mamma ringer 08:09 på morgonen. För att prata bajs.
2. De skriver i tidningen om människor som inte plockar upp bajs efter sina hundar. What?!
3. Mamma ringer 08:09 på morgonen. För att prata bajs.
4. Mamma ringer 08:09 på morgonen. För att prata bajs.
5. Mamma ringer 08:09 på morgonen. För att prata bajs.

1 kommentar:

Anonym sa...

hm...måste erkänna att det nog inte var så smart......KRAM Mamma