söndag 21 mars 2010

Skillnad på mitt liv med och utan Johan

Normalt sett äter vi väldigt hälsosamt och varierat. Vi snackar gröt och färsk frukt till frukost, balanserad lunch och en vällagad middag på kvällen. Jag har gått runt de sista månaderna och förundrats över hur hälsosam jag blivit och talat om högt och tydligt för alla som orkat lyssna på hur viktigt det är med en ordentlig kost.

Denna helgen inser jag att det inte är JAG som plötsligt blivit medveten om min hälsa. Det är naturligtvis det faktum att Johan ser till att den varierade och nyttiga kosten står på bordet som gör att jag äter bra och inte att jag har blivit någon slags övermänniska som värderar kostcirkeln högre än de flesta andra.

För att illustrera detta gör jag nedan en redogörelse för veckans mat:

Mån lunch: Qinoasallad m. fetaost och kyckling
Mån middag: Köttfärsbiffar m. pasta
Tis lunch: Grönsakssoppa
Tis middag: Pestoöverbakad lax
Ons lunch: Kycklingsallad
Ons middag: Thai-soppa
Tors lunch: Fetaost-sallad
Tors middag: Pasta m. soltorkade tomater och basilika
Fre lunch: Lunch på stan
Fre middag: Rester från torsdagens fetaost-sallad
Lör lunch: Pasta (bara)
Lör middag: Kaffe
Sön lunch: Pasta, rester från gårdagen direkt ur kastrullen

Kan ni gissa när Johan åkte?

2 kommentarer:

Anonym sa...

absolut torsdag eller senast fredag!? Det är väl det som kallas positiv påverkan...../Mamma

Anonym sa...

Han den där Johan verkar vara en bra kille