onsdag 24 mars 2010

Kortis på jobbet

Idag var jag uppe och körde spinning och core klockan nollsjunollnoll. Vi börjar få in en bra rutin för det där nu, jag och Kajsa!

Nu är jag på väg hem från jobbet, redan! Efter att ha kört 11-timmars pass både i måndags och igår så bestämde jag mig för att köra halvdag idag. Jag börjar lära mig hur jag är mest effektiv, och kanske framförallt börjar jag lära mig när jag inte är effektiv alls. Och kommer jag över 50-60 timmar i veckan under en längre period så blir jag ineffektiv efter ett tag.

I tre års tid har jag arbetat mycket, länge och lagt ner hela min själ i de projekt jag haft på bordet för Kåren för tillfället. Och jag älskar att arbeta! Men det sista halvåret har jag lärt mig att ta pauser, att stänga av jobbet när jag kommer hem (jag vet att Johan kommer att protestera, men det ÄR verkligen så att jag inte jobbar hemma på kvällarna längre) och att lyssna på kroppen I TID. Vilket resulterat i struktur och ordning och reda på jobbet, effektivt arbete och total fokusering på det jag ska göra. Kanaliserad energi, så att säga. Så inte nog med att jag håller koll på att timmarna inte springer iväg fullständigt, 50-60 timmarsveckor är inte nödvändiga längre.

Nu kommer jag alltså hålla i hela livet!

Och med det sagt, så tar jag tidig lunch och går hem.

Inga kommentarer: