söndag 5 oktober 2008

Stockholm

Efter en period av tentaskrivande, möten och partistämmor har jag nu äntligen fått lite tid över till att skriva. Jag befinner mig just nu i en lägenhet i Nacka där jag också har spenderat de två senaste nätterna. Ägarna till lägenheten, Sophia och Johan, sprang iväg här i morse för att ta sig till gymmet där de skulle gymnatisera med vikter.

Eftersom jag som jag nämnt tidigare säger nej till all form av fysisk aktivitet stannade jag kvar här med hunden Malte. Vi har hittat på en massa skoj: Duschat (jag duschade, Malte tittade på), torkat oss (jag tog en handduk som hängde inne i badrummet - skitmjuk och skön- och Malte blängde på mig för att få mig att förstå att det inte var min handduk). Och nu sitter jag vid datorn och dricker en cappuchino medan Malte ligger jämte mig och suckar. Kort sagt - en trevlig morgon i trevligt sällskap.

I morgon är själva huvudattraktionen för mitt Stockholmsbesök: Min intervju för praktikplats. Jag har ju som jag sagt innan redan fått en praktikplats i Borås, en praktikplats som jag är mycket nöjd med. Men denna är på en av Sveriges största pr-byråer, så att tacka nej till en intervju var liksom inte aktuellt. Om jag sen blir erbjuden platsen så får jag ta beslutet om vilken jag väljer då. Det är hur som helst väldigt roligt att vara eftertraktad, något som jag tackar mitt kårengagemang för.

Nu kommer värdarna för mitt besök snart tillbaka, innan dess ska jag försöka hinna med att ta en cappunchino till, göra två affischer och förbereda en presentation av ett mycket spännande koncept som jag ska föredra för resten i kårstyrelsen på tisdag.

Inga kommentarer: