måndag 6 oktober 2008

Kluven

Idag var jag alltså på intervju på Prime pr i Stockholm. Det kändes väldigt bra med själva intervjun, jag tror inte att jag höjer mig själv alltför mycket till skyarna när jag säger att jag ser mina chanser som goda.

Men jag är ändå kluven. Jag har ju redan varit på intervju samt tackat ja till en praktikplats på Mecka i Borås, och av någon anledning känns det mer lockande. Prime är ju flera gånger större och blir jag erbjuden en plats där vore det väldigt dumt att tacka nej. Prime är en av Sveriges största pr-byråer och jag har hört att konkurrensen om praktikplatserna där är hård och svår. Så att ens få komma på intervju är naturligtvis en stor ära.

Men Mecka... på något sätt känner jag att jag hör hemma där. Vilket är tokigt, med tanke på att jag faktiskt vill jobba med pr och inte med reklam. Men när jag var där sa det "klick" på ett sätt som det inte gjorde på Prime. Jag borde kanske lita på min magkänsla här?

De skulle ringa från Prime i nästa vecka, innan dess ska jag hinna med ytterligare en intervju på en större kommunikationsbyrå i Göteborg också. Sen får jag helt enkelt sätta mig ner och skriva "plus-och-minus"-listor. Ungefär som man gjorde i tonåren och skulle välja kille ("plus" kunde då vara: "Har körkort" medan "minus" kunde vara "Töntiga kläder"). Det blir nog jättebra, det här.

Inga kommentarer: