fredag 10 oktober 2008

Etnografiska fältstudier - ett helt vanligt fredagsnöje

I kväll ska jag, Andreas och Johan ta vårt pick och pack och dra till stadens internetcafé. Detta ska vi inte göra för att vi har något som helst intresse för Jolt-cola eller onlinespel utan av den enkla anledningen att vi ska observera ynglingarna som håller till där på haket. Göra fältanteckningar och sånt. Jag tänker föreslå att vi ska ta på oss mörka tajta kläder och sminka våra ansikten så att vi blir sådär bleka bara en människa som bor i en mörkt rum med dator kan bli, för att "smälta in" liksom. Jag tror dock att Andreas och Johan kommer motsäga sig det förslaget.

I övrigt har jag en helt oplanerad helg framför mig. Den första på ett år, ungefär. Inga möten, inga fester. INGET PLANERAT. Kanske är det bra för mig, inte vet jag.

Kajsa fyller dock år på söndag, så eventuellt blir det firande av henne imorn kväll. Det förefaller troligt, nu när jag tänker på det.

Inga kommentarer: