måndag 13 oktober 2008

Livsavgörande beslut

"Tänk att de beslut vi fattar nu kommer att påverka oss i hela livet". Så sa en klasskompis för ett par dagar sen och han har så rätt. Val av ämne till C-uppsatsen, val av praktikplats, val av kontakter - allt påverkar vår framtid!

Det är lite skrämmande när man ser det så. Det funkar inte att lattja runt längre. Därför har jag nu tagit beslutet att skaffa en mentor. Jag vet inte vem som kommer att få äran, men jag ska välja noga. Jag vill ha någon som är klok, erfaren och har mängder av kontakter.

På fredag har jag skrivit "Karriärsplanering" över hela sidan i min kalender. Då ska jag ladda upp med kaffe, papper och penna och sätta mig ner och göra listor, ringa samtal och kanske kan jag boka in ett möte med min programansvariga också. Nu ska det jävlar i mig struktureras.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon nedanför då? Kanske väger upp om du tackar nej till dom också.

gunka sa...

Valen man gör i livet ÄR många gånger helt avgörande för hur det senare blir i livet....men det är inte alltid det man tror leder rätt verkligen leder rätt....jag har sagt det förut och säger det igen GÅ PÅ DIN MAGKÄNSLA, INTUITION eller vad man nu kallar det.....det brukar bli bra då....tänkt också på att det är inte alltid "motorvägen som leder rätt, små avstickare kan ibland göra att man upptäcker saker som man annars hade missat"!! om du fattar vad jag menar....

Kramelikram