fredag 16 april 2010

Blogglunch

Jag sitter inne på kontoret framför datorn och bloggar, äter en måltidsersättning och har lunchrast samtidigt. Ett alternativ till detta hade givetvis varit att gå ut, äta salladen som står i kylen och sitta i solen och njuta under lunchrasten. Det är mycket oklart varför jag valt som jag gjort.

Men jag har varit så effektiv nu på förmiddagen! Vilket kanske gör att jag inte vågar lämna skrivbordet av rädsla att tappa mitt sköna flyt efter rasten. Kanske beror effektiviteten på att jag var ute och sprang i morse innan frukost (så, nu fick jag sagt det också)?

Resten av lunchen tänkte jag ägna åt att leta reda på lite fler jobb. De som säger att det inte finns några jobb måste ha ramlat och slagit i huvudet! Jag har sökt hur många som helst nu, och alla verkar så intressanta och roliga på sitt sätt. Jag kan läsa en platsannons med orden "vi söker en kreativ, självgående assistent..." och inom mig börjar något skrika "JAAA, det där är JAG!" och i en annan annons läser jag "du ska gilla att ha många bollar i luften och vilja utveckla egna projekt..." och rösten inom mig skriker "Nej, förresten, DET DÄR är ju jag!". Och så där håller det på.

Mitt problem är inte att jag inte hittar några jobb att söka, utan att jag hittar FÖR MÅNGA jobb! Jag älskar att göra så mycket olika saker, älskar att utmana mig själv och VILL verkligen jobba. Utan ett jobb så skulle jag nog helt ärligt inte fungera på något annat plan heller.

Jag har sökt jobb som "kreativ vaktmästare", som administrativ assistent, som butikschef, som nämndsekreterare, som traniee, som föreståndare, som projektledare, som handläggare och så vidare. Möjligheterna är oändliga på arbetsmarknaden idag, alltså!

Och om jag inte får ett jobb innan hösten så kommer jag att tänka tillbaka på det här inlägget och vara mycket, mycket bitter.

Inga kommentarer: