söndag 12 juli 2009

Vilodagen

Efter en intensiv arbetsvecka tyckte jag igår att det var dags för slapp. Planen var att inte göra så mycket mer än att städa, duscha och slappa i soffan. De två förstnämnda visade sig dock vara alltför ansträngande, så det blev rätt och slätt slapp i soffan.

Jag hade varit grym på att vara arbetslös. Utan några som helst problem skulle jag kunna rätta mig in i livvstilen där man duschar en gång i veckan, inte bara vet vad alla karaktärer i "Vårat bästa liv" heter utan också skulle kunna rita upp ett korsschema där det tydligt framgår vem som är hemlig bror OCH älskare till den andra. Jag skulle bli en sån som suckade högljutt när det blev dags för att gå till arbetsförmedlingen för att uppdatera att jag fortfarande är arbetslös. En sorglig parasit.

Som tur är har jag ett jobb och idag har jag faktiskt tänkt att trotsa Herren och gå dit en sväng fast det är söndag. Behöver skriva ut ett par saker inför måndag och tisdag då hela kårstyrelsen ska iväg på Kickoff. Jag blir inte särskilt långvarig, alltså.

Inga kommentarer: