tisdag 28 juli 2009

Simon och Thomas och så jag.

Jag har ägnat de sista två veckorna åt att titta på avsnitt efter avsnitt av "Design med Simon och Thomas". Johan har blivit galen på mig när jag varje kväll efter han slutat jobbet tjatat om färgteman och ljussättning ("Åhh gud! Det FINNS inget värre än fast belysning, så typiskt SVENSKT att bara sätta upp en lampa där det finns ett uttag utan att tänka igenom det först").

I helgen var vi en sväng på Ullared och köpte just lampor, och lakan, och stearinljus, och gardiner, och skurmedel och jag vet inte alls. Igår tog vi en sväng till IKEA där vi inhandlade stolar, skrivbord, ännu mer ljus och ljusstakar, tvbänk och en massa mer.

Idag tvingade jag upp Johan tidigt på morgonen för att måla matsalsbord, hyllor och stryka gardiner. Hela tiden med kommentarer som jag kopierar rakt av från Simon och Thomas ("Nej, Johan. Vi vill att belysningen ska LEDA BLICKEN genom rummet och ut över äppleträdet" och "Älskling, man kan aldrig få för MYCKET lyx. Släng på fler kuddar!").

Nu sitter jag helt utslagen i en röra av sladdar, tyger och gardinstänger och vet inte riktigt var jag ska börja. Det vore inga som helst svårigheter att somna här och nu, med måttbandet intrasslat i armar, ben och skruvmejslar. Kanske ska jag göra det. Imorgon åker jag till stugan och lämnar Johan med röran. Så lockande. NEJ. Nu är det jag som tar tag i det här.

Inga kommentarer: