söndag 12 juli 2009

Nejlikor och kyckling

Johan ska få sluta lite tidigare idag, och det behöver han verkligen. Jag låg och funderade lite innan på hur han sliter på jobbet, stackarn. Han är kock på Harrys nu under sommaren, och tiderna är helt hysteriska. 14 timmar om dagen, tre dagar i rad och därefter tre dagar ledigt och sen på det igen. Och han står i ett 40-gradigt kök och har typ 100 gäster i timmen.

Jag har full respekt för alla som orkar med resturangbranschen.

Och i dessa tankar fastnade jag tills jag nästan var på väg ner till bilen för att hämta min stackars sönderstressade Johan och förbjuda honom från att någonsin återvända till det hemska köket (köket i sig är nog bra, men värmen!). Jag tog mig dock samman och nu har jag istället städat hela lägenheten, lagat mat och varit och köpt blommor. Jag är en helt fantastisk flickvän, som ni förstår.

Inga kommentarer: