torsdag 28 maj 2009

Smutsigt hår och trött kropp

Jag är som sagt sjuk, och har därför missat mötena med utbildningsnämnden både igår och idag. Tråkigt, men min blivande vice Ida är där, så jag känner mig ändå trygg i vetskapen om att hon gör ett bra jobb för Halmstads studenter.

Om 40 minuter ska jag äta lunch tillsammans med en av våra externa partners, för att introducera mig själv som Kårens nya ordförande. Om 40 minuter alltså. Och här sitter jag i mjukisbyxor och bloggar, men en hals som gör mer ont än vad som är önskvärt och med feber som tröttar ut min kropp.

Jag kommer inte hinna tvätta håret vilket var den ursprungliga planen, tror ni att det gör något? Hur troligt är scenariot att denna externa partner luktar på mitt hår, reser sig upp och tackar vänligt men bestämt för fint samarbete och talar om för mig att hade det inte varit för det smutsiga håret hade han gärna sett ytterligare ett år av lika fint samarbete?

På en skala 1 till 10?

Update: Det gick bra, han verkade inte lägga märke till mitt smutsiga hår (eller var för artig för att påpeka något om det åtminstone). Vi kommer samarbeta även nästa år, alltså.

Inga kommentarer: