lördag 8 november 2008

Alingsås

Om en liten stund ska jag in till Alingsås för att besöka deras systembolag samt se om jag kan hitta några bruna stövlar i min prisklass (Min prisklass är ungefär på den nivån att det vill till att en försäljare står utanför en affär och erbjuder mig pengar för att ta emot ett par vrålsnygga stövlar i den perfekta bruna kulören).

Alingsås är en mycket trevlig stad. När jag var yngre åkte vi dit och julhandlade ibland. Jag minns en gång, inför millenium-nyår när jag och Sophia var där. Vi strosade längst gatorna och satte oss på ett av de alla små caféerna som staden erbjuder. Vi var väl bara 15-16 år någonting, så egentligen var café något man gick på bara för att spana på killar, men det kändes lite vuxet att sitta där just där och just då. Vi beställde varsin kaffe, trots att ingen av oss drack det, och satt och rörde ner oerhörda mängder socker. Denna dagen spelade Martin (ni vet: Vacker utan spackel, Rymdraket och allt vad hans hits hette) på JC och ALLA tjejer i vår ålder stod inpackade i den lilla butiken och trånade efter honom. Alla utom jag och Sophia. Vi raggade stenhårt på säkerhetsvakterna - de var så mycket hårdare än lilla fjant-Martin.

Det var också denna dag i december 1999 som jag hittade min silvriga, blanka hellånga klänning. Den, tillsammans med svarta satinhandskar och silvriga remsandaler hade jag sedan på millenium. Ja, att åka till Alingsås väcker minnen från back in the days, det kan vi konstatera.

Nu får jag dra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va de verkligen Martin som gjorde Vacker utan spackel??

Anonym sa...

Emmie, det var Joakim Hillson som gjorde "vacker utan spackel", heh. jag personligen har varit ett "fjant-Martins" största fans i tio år och mer därtill, heh. :p men justpå JC i Alingsås vart jag aldrig, hehe.

/Cizzi