lördag 13 juni 2009

Jag VET.

Jag har varit värdelös på att blogga det sista.

Jag har haft fullt upp med flytt, nytt jobb och allt annat som livet kräver av mig. Nu sitter jag i alla fall inne på kontoret och tar mig tid att skriva lite grann. Det är ju trots allt lördag, och jag jobbar inte egentligen. Då får man nöjessurfa.

Skulle mest hämta min kalender, men det slutade med att jag städade av hela skrivbordet och hyllorna med en miljon pärmar på. Det känns fruktansvärt tillfredsställande att det nu är rent. Vilken arbetsmiljösnubbe-know-it-all som helst skulle kunna komma förbi nu och inspektera. Han skulle stå där med glasögonen på näsan och nicka gillande åt mitt välstädade skrivbord och välorganiserade pärmsystem.

Och examen har jag tagit. Fast jag missade festen. Jag satt på en ganska formell middag med högskolestyrelsen istället. Hoppas att alla andra, som faktiskt var på festen, är nöjda.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Jag och Johan är numera sambos och än så länge har jag inte sett några tendenser till att han vill slå ihjäl mig för att jag snarkar eller kräver att han hänger sina kläder i färgordning i garderoben.

Och jag har börjat jobba. På de två veckor som gått har jag hittat min roll, lärt mig enormt mycket och träffat en rad personer som jag utan detta uppdrag antagligen inte ens skulle våga tilltala.

Som ni ser. Ingen större anledning att blogga. Men jag ska göra ett uppryck inom kort, jag lovar.

Inga kommentarer: