måndag 13 april 2009

I'm back. I'm on fire.

Jag har under ett par veckor befunnit mig i någon slags effektivitetssvacka. Normalt sett vaknar jag på morgonen, tänker "Nu ska jag jobba!", och sen kör jag på tills klockan är sent och min att-göra-lista är färdig. De sista veckorna har jag vaknat och tänkt "Jag vill soooova", och sedan gått runt som någon slags ineffektiv zombie tills det blivit kväll och jag somnat i soffan, med en lika lång att-göra-lista som när jag vaknade.

Idag tog jag mig till kontoret för att få något gjort, förbannad på mig själv för att jag tillåtit detta förfall. Och jag har jobbat! Min att-göra-lista är avcheckad, överstruken och slängd. Jag har fått tillbaka mitt flow!

Alla sjukdomar som legat och lurat kring hörnet är ivägjagade och tröttheten som sugit sig fast i mig är portad från mitt liv. Nu kan jag äntligen fungera igen!

Allt som behövdes var en helg med sol, kärlek och vin.

Inga kommentarer: