fredag 24 april 2009

D-Day

Jag har ett vad med mig själv. Den 15:e augusti ska jag:

- Väga 55kg

- Kunna springa 5 km (utan att stanna och ta paus)

- Springa ovanstående 5 km på en halvtimme

Jag vet inte vad jag ska belöna mig själv med om jag klarar det dock. Förslag?

Första steget i min förvandling från förslappad kladdkakeätande soffliggare till snygg och hälsosam låtsastjej (jag tror inte på det fören jag ser det) har hur som helst varit att sluta röka. Jag är snart uppe i tre rökfria veckor. Utöver detta ska jag sluta dricka vin (inte helt, naturligtvis, men jag ska sluta upp med "Åh, det är Greys anatomy på tv, det firar vi med en halv flaska vin"-drickandet) och så äta frukt och sånt där som sunda människor gör.

Då kommer jag att se ut såhär:

(minus det långa blonda håret med hollywood-lockar, det kritvita leendet och den perfekt solbrända huden, förstås)

Inga kommentarer: